مشاوره کسب کار

ساخت وبلاگ

امکان سنجی بازار در طرح های توجیهی بیان کننده اهمیت و ضرورت مطالعه بازار است. امکان سنجی بازار نیازمند مطالعه، جمع آوری، ثبت، تجزیه و تحلیل داده های مرتبط با بازار می باشد تا سرمایه گذاران بتوانند به کمک آن اطلاعاتی از بازار فعلی و آینده محصول مورد بررسی در طرح را به دست آوردند. اجرای یک طرح و یا پروژه به کمک منابع موجود، زمانی تحقق پیدا می کند که مفاهیم مرتبط با بازار شامل میزان تقاضای فعلی، تقاضای محصول در آینده، مزیت های واردات و صادرات محصول و … مورد بررسی قرار گرفته باشند. به همین دلیل بخشی از فرآیند مطالعات امکان سنجی اجرای یک طرح و یا پروژه، به مطالعات بازار اختصاص دارد. برای اطلاع از جزئیات امکان سنجی بازار تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 

 

منبع: امکان سنجی بازار

 

 

 
مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : امکان سنجی بازار, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 19:16

طرح تولید اتصالات پی وی سی با توجه به نیاز امروزی بازار به کالاهایی با ویژگی‌های کارآمدتر نسبت به نمونه‌های قدیمی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. لوله‌های PVC در امور عمرانی به خصوص شهرسازی و ساختمان برای انتقال آب و پوشش سیم‌ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصلات پلاستیکی به عنوان جایگزین محصولات قدیمی ساخته شده از آهن و دیگر فلزات نیز شناخته می‌شوند. اتصالات پی وی سی در بازار به نام پلیکا و با و‌یژگی‌هایی چون مقاوم در برابر ترک خوردگی، وزن پایین، قدرت انعطاف پذیری، تحمل سرما و گرمای بالا، عدم تاثیرپذیری از اسیدها معروف بوده و بیشتر از اتصالات فلزی برای انتقال مایعات و گاز کارآمد هستند. درادامه خلاصه‌ای از طرح تولید این محصول را شرح داده ایم. برای دیدن انواع طرح توجیهی کلیک کنید.

 

 

منبع: طرح تولید اتصالات پی وی سی

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : طرح تولید اتصالات پی وی سی, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 19:08

امکان سنجی مالی و یا اقتصادی فرآیندی می باشد که باید قبل از اجرای یک پروژه انجام شود و اشاره به منافع اقتصادی پروژه دارد. در این ارزیابی تجزیه و تحلیل های مرتبط با هزینه و سود حاصل از پروژه انجام می شود. با امکان سنجی مالی، میزان بودجه، منبع موجود مالی و اثرگذاری اقتصادی پروژه پس از اجرا مشخص می گردد و به این ترتیب سرمایه گذار می تواند تصمیم خود را برای سرمایه گذاری راحت تر بگیرد. بنابراین چه در مسیر راه اندازی و شروع یک کسب و کار هستید و چه در حال گرفتن تسهیلات بانکی برای شروع کار خود می باشید، ابتدا باید اطلاعات دقیق را در مورد بازار و هزینه های مرتبط با کسب و کار خود به دست آورید. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات امکان سنجی مالی بیشتر آشنا شویم.

 

 

منبع: مکان سنجی مالی

 

 

 
مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : مکان سنجی مالی, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 23:19

مشاهده سهمیه در بهین یاب چگونه امکان پذیر است؟ سهمیه بهین یاب به معنای مقداری از مواد پلیمری و شیمیایی است که هر واحد تولید کننده مجاز به خرید آن در یک بازه زمانی مشخصی است. با توجه به اینکه اگر مشتریانی در طول سه ماه یا بیشتر اقدام به خرید نکنند، کد بهین یاب آن ها اصطلاحا بسته می شود؛ لازم است سهمیه بهین یاب خود را بررسی کنند. به همین دلیل سامانه بهین یاب از مشتریان خود می خواهد به صورت روزانه اقدام به مشاهده سهمیه در بهین یاب کنند تا از تعلیق احتمالی سهم خود مطلع گردند.

 

 

منبع: مشاهده سهمیه در بهین یاب

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : مشاهده سهمیه در بهین یاب, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 101 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 23:08

امکان سنجی چیست؟ در یک تعریف کلی امکان سنجی به معنای تجزیه، تحلیل و بررسی تمامی فاکتورهای مرتبط با یک پروژه شامل ملاحظات اقتصادی، فنی، حقوقی و برنامه ریزی می باشد. در واقع نتیجه مطالعات امکان سنجی، میزان موفقیت یک پروژه را قبل از سرمایه گذاری مشخص می کند. مدیران شرکت ها می توانند با امکان سنجی اطلاعاتی را به دست آورند و به صورت کورکورانه وارد مشاغل پرخطر نگردند. بنابراین در یک تعریف کلی امکان سنجی به معنای ارزیابی عملی بودن و یا نبودن یک طرح پیشنهادی است. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات امکان سنجی بیشتر آشنا شویم.

 

 

منبع: امکان سنجی چیست؟

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : امکان سنجی چیست؟, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 244 تاريخ : جمعه 27 خرداد 1401 ساعت: 1:50

رکود تورمی برای هر کشوری می‌تواند اتفاق بیفتد و موجب سخت شدن اوضاع برای تمامی اقشار جامعه شود. گذر از این بحران نیاز به اعمال سیاست‌هایی در سطح کلان اقتصادی دارد. طبق دیدگاه فریدمن بانک مرکزی بزرگ‌ترین نقش را در گذار از رکود اقتصادی بازی می‌کند. اما برای بنگاه‌ها و کسب و کارهای خرد مواجهه با چنین شرایطی می‌تواند به معنای پایان عمر فعالیت‌شان باشد. بنابراین اگر در کشوری هستید که دائم دچار بحران‌های اقتصادی می‌شود، باید از اخبار روز اطلاع یابید و برای مقابله با چنین موقعیت‌هایی آمادگی لازم را داشته باشید. برای درک بهتر موضوع باید با ماهیت رکود تورمی و علل به وجود آمدن آن آشنا شوید. همچنین برای شروع تجارتی با امنیت بالا می‌توانید با کارشناسان خبره کاردوک مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: رکود تورمی چیست و چه تاثیری بر اقتصاد می گذارد ؟

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : رکود تورمی چیست, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 2:23

آیا هنور تولید چیپس دارای توجیه اقتصادی است؟ طرح توجیهی تولید چیپس توسط چه کسانی باید نوشته شود؟ یکی از عوامل مهم ایحاد مزیت رقابتی در تولید و فروش محصولات صنعتی استفاده بهینه ازمزیت‌های نسبی کشور و منطقه است. ایران با تولید بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در سال بعد از کشورهایی همانند چین و هندوستان در مقام سیزدهم تولیدکنندگان جهان قرار دارد. وجود مواد اولیه و تکنولوژی مناسب تولید در کشور زمینه‌ای فراهم کرده تا با منابع کافی و مدیریت کارا در بازار حضوری سودمندی داشت. با این حال برای شروع چنین پروژه‌ای باید مطالعات لازم انجام شود، کارشناسان کاردوک با تجربه چندین ساله در انواع پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی می‌توانند به شما جهت شروع کار و طرح توجیهی خدمات ارائه دهند. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید چیپس آورده شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 296 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 1:49

تهیه طرح راه اندازی سایت مشاور املاک برای چه کسانی ضرورت دارد؟ آیا می‌توان بدون طرح توجیهی، پروژه‌ای را راه اندازی کرد؟ مشاورین املاک و مستغلات یکی مشاغلی است که با داشتن مجوز صنفی می‌تواند به عنوان واسطه مابین فروشندگان و خریداران قرار گرفته و عرضه و تقاضای خرید و فروش املاک را با برقراری ارتباط و طی تشریفات اداری و قانونی معامله، خرید، فروش، اجاره یا ساخت و ساز را هماهنگ نماید. صاحبان این شغل با تسلط به فناوری های نوین می توانند محدوده فعالیت خود را گسترش داده و هزینه‌های تشریفات را حذف نمایند. در ادامه چگونگی شروع و اجرای سایت مشاور املاک را شرح داده‌ایم. جهت نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : طرح راه اندازی سایت مشاور املاک, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 261 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 23:56

اگر دست پخت خوبی دارید، تهیه غذای خانگی یکی از مناسب ترین مشاغلی است که می توانید انتخاب کنید. اما باید در نظر داشته باشید که طبخ برای 4 تا 10 نفر تفاوت زیادی با 200 پرس غذا در روز دارد. تهیه غذای خانگی جوانب مختلفی دارد که مهم ترین آن دستور پخت مورد استفاده است. شما با دستور پخت متفاوت تان می توانید خیلی سریع مشتریان ثابت خود را پیدا کنید. این کار نیز سختی ها و دشواری های خودش را دارد که لازم است قبل از ورود به آن در مورد آن ها تفکر نمایید. جهت اطلاع از چگونگی راه اندازی کسب و کار خانگی کلیک کنید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه تهیه غذای خانگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: تهیه غذای خانگی

 

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : تهیه غذای خانگی, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 2:25

ثبت نام وام در بهین یاب به منظور بهره مندی واحد های مختلف برای تکمیل طرح، افزایش یا تثبیت تولید و اشتغال نیاز به تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند در سه بخش تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد، بازسازی و نوسازی و همینطور تامین سرمایه در گردش، اقدام به دریافت وام و تسهیلات نمایند. ثبت درخواست ثبت نام وام در بهین یاب به صورت الکترونیکی می باشد و نتایج آن پس از بررسی از سوی دبیرخانه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها جهت پیگیری ارسال می گردد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون ثبت نام وام در بهین یاب تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 

منبع: ثبت نام وام در بهین یاب

 

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام وام در بهین یاب, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 327 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 23:29

مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب شامل چه مواردی است و مراحل دریافت آن چگونه است؟ منظور از مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب، جواز تاسیس و اجازه فعالیت و کارهای اقتصادی در شهرک های صنعتی برای سرمایه گذاران می باشد. هر کدام از کسب و کارها برای اینکه بتواند اقدام به فعالیت اقتصادی مورد نظر خود نمایند، نیاز دارند مجوزهای مربوطه را از دستگاه های دولتی دریافت کنند. در واقع داشتن مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب و جواز تاسیس به منظور ساماندهی و نظارت بر این شرکت ها به سرمایه گذاران داده می شود. برای دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون نحوه دریافت مجوزهای سرمایه گذاری از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 

منبع: مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 116 تاريخ : جمعه 20 خرداد 1401 ساعت: 17:21

طرح تولید اسپری حشره کش برای تولید محصولی در جهت از بین بردن حشرات موذی و مزاحم در مکان های سربسته نوشته و طراحی می شود. از اسپری های حشره کش می توان به آسانی برای از بین بردن انواع حشرات از جمله مگس، پشه، سوسک، مورچه، موریانه و … استفاده کرد. این محصول در کم ترین زمان، عملکرد بسیار خوبی را دارد، به همین دلیل تقاضا برای آن افزایش پیدا کرده است. در صورتی که علاقه مند به فعالیت در زمینه تولید اسپری حشره کش هستید، می توانید برای اطلاع از تمامی جوانب طرح تولید اسپری حشره کش تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوایند : نوشتن طرح توجیهی 

 

 

منبع: طرح تولید اسپری حشره کش

 

 

 
مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : طرح تولید اسپری حشره کش, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 14:26

حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده که اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی چه کسانی هستند و اصولاً به چه کسانی گفته می‌شود.عمدتا در امور ثبت شرکتی و یا در افتتاح انواع حساب نوع شخصیت مورد بررسی قرار می‌گیرد. آگاهی از این اصطلاحات به شما کمک می‌کند که کارهای اداری خود را با نگرانی کمتر در مورد اصطلاحات حقیقی و حقوقی انجام دهید. همچنین با اطلاع از قوانین مربوطه می توانید مطابق با نوع فعالیت و یا میزان مسئولیت تان در مقایسه با شرکا اقدام مناسب را انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف شخصیت حقیقی و حقوقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: اشخاص حقیقی و حقوقی | حقوق و تکالیف شخصیت حقیقی و حقوقی

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : اشخاص حقیقی و حقوقی , نویسنده : پرهام karduk بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 14:17

طرح توجیهی تولید برق از زباله با توجه به محدودیت هایی که در زمینه منابع انرژی وجود دارد و افزایش مشکلات ناشی از مصرف سوخت های فسیلی، می تواند طرح پربازده و مناسبی باشد. با افزایش شهرها و جمعیت انسان ها، مصرف گرایی منجر به تولید زباله های زیادی شده است که به نوبه خود سلامت جامعه را به خطر می اندازد. در سال های اخیر از بیوگاز به عنوان یک منبع عمده برای تامین انرژی در سطح جهان یاد می شود که هم می تواند به طور مستقیم در تولید انرژی حرارتی و روشنایی به کار برود و هم گزینه مناسبی برای استفاده در مولدهای احتراق داخلی، پیل های سوختی و … برای تولید برق باشد.

به همین دلیل ساخت نیروگاه های بیوگاز به عنوان گامی موثر در زمینه تامین انرژی مورد نیاز و همینطور حل بحران زباله های شهری شناخته می شود؛ چراکه به نوبه خود می تواند از انتشار آلاینده های زیست محیطی جلوگیری نماید.

همین موضوع سبب شده است که امروزه از زباله به عنوان طلای سیاه یاد شود و در کشورهای توسعه یافته تولید برق از زباله مورد تحقیق، بررسی و اجرا قرار گرفته است. در صورتی که شما عزیزان نیز علاقه‌مند به فعالیت در زمینه تولید برق از زباله هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوایند : نوشتن طرح توجیهی 

 

 

منبع: طرح توجیهی تولید برق از زباله

 

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : طرح توجیهی تولید برق از زباله, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 266 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 23:41

طرح توجیهی تولید فرنچ فرايز (سيب زمينی) به منظور تولید خلال های سیب زمینی سوخاری، طراحی و نوشته می شود. با توجه به پیشرفت جوامع و فعالیت بانوان در عرصه های مختلف، درصد بالایی از خانواده‌ها  بیشتر مایل به استفاده از غذاهای آماده و نیمه آماده هستند. در کشورهای اروپایی به دلیل شناخت بالا از خواص و مواد مغذی سیب زمینی، بیش از مردم ایران از سیب زمینی و فرآورده های آن استفاده می شود. اما امروزه در کشور خودمان نیز شاهد افزایش روزافزون استفاده از فرآورده های سیب زمینی هستیم، بنابراین شروع کسب و کار در این زمینه می تواند سود آوری خوبی به همراه داشته باشد. در صورتی که علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستید، برای اطلاع از تمامی جوانب طرح توجیهی تولید فرنچ فرايز (سيب زمينی) تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوایند : نوشتن طرح توجیهی

 

 

منبع: طرح توجیهی تولید فرنچ فرايز (سيب زمينی)

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : طرح توجیهی تولید فرنچ فرايز, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 258 تاريخ : يکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت: 18:37

نحوه برخورد با مشتری یکی از مهم ترین عواملی است که باعث حفظ و افزایش وفاداری مشتری می‎‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده که تنها به دلیل برخورد مناسب فروشنده‌ای، در خریدهای بعدی نیز به آن مغازه مراجعه کرده‌اید. چگونگی برقراری ارتباط با مشتری نوعی مهارت محسوب می‌شود که شما می‌توانید با آموزش و تمرین آن را فرا گیرید. همچنین باید بدانید که علاوه بر کیفیت محصول یا خدمات‌تان، رفتارتان نیز به یاد مشتری می‌ماند. پس با یادگیری تکنیک‌های مربوطه فروش خود را افزایش دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های افزایش فروش و برخورد با مشتریان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: برخورد با مشتری | حرفه ای ترین روش برخورد با مشتری

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : برخورد با مشتری, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت: 0:17

طرح توجیهی نگهداری ميوه و سبزی به روش IQF پیش از اجرای طرح، به منظور بررسی امکانسنجی و مطالعات کارشناسی نوشته می شود و هدف از آن بررسی فنی، مالی، اقتصادی و … طرح است تا سرمایه گذاران بتوانند از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری در جهت سرمایه گذاری استفاده کنند. روش IQF ( Individual Quick Freezing) است که به معنای انجماد سریع می باشد و هدف از آن نگهداری مواد غذایی در دمای منفی 40 درجه سانتی گراد است. در صورتی که شما نیز علاقه مند به فعالیت در زمینه نگهداری ميوه و سبزی به روش IQF هستید، برای اطلاع از تمامی جوانب طرح، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوایند : نوشتن طرح توجیهی 

 

 

 

منبع: طرح توجیهی نگهداری ميوه و سبزی به روش IQF

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : طرح توجیهی نگهداری ميوه و سبزی به روش IQF, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 220 تاريخ : شنبه 14 خرداد 1401 ساعت: 4:13

روش های مقاله نویسی معمولا توسط دانشجویان جهت ارائه پروژه‌های دانشجویی جستجو می‌شود. اگر شما دانشجو هستید و قصد دارید در رشته تحصیلی خود به موفقیت برسید و یا می‌خواهید به صورت آزاد فعالیت علمی داشته باشید، باید بدانید رمز آن نوشتن مقاله حرفه‌ای است. هر چقدر بتوانید در طور تحصیل خود مقالاتی با کیفیت بالا بنویسید، این مهم رزومه دانشگاهی شما را تقویت می‌کند و بستر ورود به بازار کار را برای شما هموارتر می‌سازد. اطلاع از روش‌های مقاله نویسی و تقویت نویسندگی به عنوان مهارتی کاربردی جهت کسب درآمد مفید خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره و آموزش مقاله نویسی می‌توانید با مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: روش مقاله نویسی | اصول و آموزش مقاله نویسی به زبان ساده

 

 

 

 

روش و آموزش مقاله نویسی

فرض کنید شما در مورد یک موضوع نظراتی دارید و می‌خواهید در مورد آن به دیگران بگویید. چگونه این کار را خواهید کرد؟ می‌توانید نظرات را به افراد نزدیک خود بگویید، اما اگر می‌خواهید نه تنها به مردم بلکه به جهانیان بگویید، چگونه این کار را خواهید کرد؟ شما این نظرات را خواهید نوشت، اینطور نیست؟

همانطور که دیده‌اید نویسندگان یا دانشجویان مشکلات و پیشنهادات خود را به صورت مقالات علمی – پژوهشی و یا علمی – ترویجی در بعضی از روزنامه‌ها، مجلات  و وبلاگ‌ها می‌نویسند. آنها نظرات و عقاید خود را در قالب مقاله می‌نویسند و در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین با یادگیری روش های مقاله نویسی می توانید در سایر حوزه‌های نویسندگی مثل محتوی‌نویسی و روزنامه‌نگاری فعالیت کنید.

1- داشتن یک ایده

برای اینکه بتوانید یک مقاله خوب و کاربردی بنویسید نیاز به یک ایده دارید. ایده‌های انتخابی شما باید با سؤالاتی همراه شود. مثلاً بگویید این ایده قرار است به چه سؤالی پاسخ دهد؟ چه مشکلی را برطرف می‌کند و یا از نظر علمی می‌تواند یاری رسان باشد یا نه؟

هر چقدر ایده‌های شما تازه و جدید باشد، به کیفیت مقاله افزوده خواهد شد. در واقع اولین عاملی که باعث می‌شود مقاله‌ای در نظر مخاطب مهم جلوه کند، ایده‌ی اولیه است. پس در انتخاب ایده جهت نوشتن دقت فرمایید.

2- روش مقاله نویسی | جمع آوری اطلاعات

برای اینکه بتوانید در مورد ایده خود مقاله بنویسید باید به منابع مهم مربوطه دسترسی پیدا کنید. بدون منابع و اطلاعات لازم نوشتن یک مقاله غیرممکن و یا بسیار سخت خواهد بود. منابع اطلاعاتی خود را از طریق کتاب‌ها، سایر مقالات، اینترنت، اسناد، دست نوشته‌ها و…. پیدا کنید. وقتی بتوانید در اوایل کار به منابع خوبی دسترسی پیدا کنید، اگر در حین کار نیز به منابع تازه‌ای نیاز داشتید، روند یافتن آن برای شما آسانتر خواهد بود. منابع اطلاعاتی شما باید جامع و شامل همه چیز در ارتباط با موضوع مورد نظرتان باشد. 

در جمع آوری اطلاعات مخاطبان شما نیز نقش اصلی دارند، هر چقدر بیشتر به سوالات مخاطبان حول محور موضوع بپردازید، مقاله ای پربازدیدتر خواهید داشت. به این اصل پرسونا می‌گویند برای طراحی پرسونا کلیک کنید.

3- موضوع مقاله

موضوع مقاله همان عنوان مقاله شماست که باید به صورتی اصولی نوشته شود. سعی کنید کلیت مطالبی که قرار است در متن مقاله در مورد آن مطالبی بنویسید، در عنوان ذکر شود. عنوان شما باید کوتاه، مفید و مختصر باشد. اگر موضوع مقاله طولانی باشد، نمی‌تواند خواننده را جذب کند. قرار است در مورد یک ایده شروع به نوشتن کنید، پس باید سه کلمه کلیدی مهم از آن را پیدا کنید و آن را در عنوان خود جای دهید.

مثلاً در مقاله امروز ما قرار است در مورد مقاله نویسی به شما توضیح دهیم. کلمات کلیدی ما آموزش و روش است که در عنوان به کار بردیم. فرقی نمی‌کند که مقاله شما برای وبلاگ است و یا برای مجلات تخصصی، عنوان شما باید گویای هر آنچه که قرار است بگویید، باشد.

4- روش مقاله نویسی | چکیده مقاله

چکیده مقاله قبل از مقدمه قرار می‎گیرد. شما خلاصه‌ای بسیار کوتاه از کلیت یک مقاله را در چکیده قرار می‌دهید. چکیده مثل چراغ راهنما در مقاله عمل می‌کند، لذا وقتی می‌خواهید آن را بنویسید، از اضافه گویی خودداری کنید، چون مخاطبی که چکیده را مطالعه می‌کند، راجع به کل مقاله اطلاعاتی ندارد. چکیده شما به مخاطب کمک می‌کند تا بفهمد که این مقاله را انتها بخواند یا نه.

کل تعداد کلمات چکیده شما باید 250 تا 300 کلمه باشد. در این چکیده شما اهداف تحقیق، روش جمع آوری اطلاعات و خلاصه‌ای از نتایج به دست آمده را می‌نویسید.

5- مقدمه مقاله

چهارمین قسمت مهم یک مقاله مقدمه آن است. مقدمه همان جایی است که شما می‌توانید اطلاعات پیش زمینه و مهمی را که خواننده باید قبل از رسیدن به متن مقاله داشته باشد، ارائه دهید. مقدمه می‌گوید که چرا مقاله را نوشتید و خواننده باید درباره موضوع و دیدگاه شما چه چیزی را درک کند. مقدمه به خواننده می‌گوید که چه چیزی را باید انتظار داشته و در مقاله به دنبال چه چیزی باشد. مقدمه شما حداکثر دو صفحه و حداقل یک صفحه باید باشد. همچنین سعی کنید در مقدمه بیش از حد ارجاع ندهید.

6- روش مقاله نویسی |  بدنه اصلی مقاله

بدنه اصلی مقاله شما، همان توضیحات کامل و مفصل در مورد موضوع مورد نظر است. شما در این قسمت از ابتدا به طور کامل، مفصل به همراه استدلال و در صورت نیاز از طریق نموداری شروع به نوشتن می‌کنید. کل مقاله شما بهتر است 30 صفحه باشد، به غیر دو تا سه صفحه‌ای که در مورد چکیده، مقدمه و فهرست منابع است، بقیه شامل بدنه اصلی مقاله شما خواهد شد.

هیچ وقت یکسره ننویسید. بدنه مقاله شما باید از پاراگراف تشکیل شود. مقاله شما باید به شکلی سازماندهی شود که از اطلاعات کلی به اطلاعات خاص منتقل شود. هر بار که موضوع جدیدی را شروع می‌کنید، به یک هرم وارونه فکر کنید به این صورت که گسترده‌ترین طیف اطلاعات در بالا قرار دارد و با پیشرفت پاراگراف یا مقاله، نویسنده بیشتر و بیشتر روی استدلال‌های خود تمرکز می‌کند که با شواهد خاص و مفصل پشتیبانی می‌شود. سرانجام، نویسنده از مطالبی که گفته به نحوی نیز حمایت می‌کند.

7- نتیجه مقاله

نتیجه خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی شماست. بخش نتایج یک مقاله علمی پژوهشی، یافته‌های اصلی یک مطالعه برگرفته از روش‌های به کار رفته در جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات را نشان می‌دهد. این یافته‌ها در یک دنباله منطقی و بدون تعصب انجام می‌شود و خواننده را برای تفسیر و ارزیابی بعدی وارد بحث می‌کند. هدف اصلی از بخش نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات به جملات است. هنگام تدوین بخش نتایج، لازم است به یاد داشته باشید که نتایج یک تحقیق چیزی را اثبات نمی‌کند. نتایج تحقیق فقط می‌توانند مشکل تحقیق را که تحت مطالعه شما بوده را تأیید یا رد کنند.

8- روش مقاله نویسی | فهرست منابع

در انتهای مقاله، بعد از نتیجه‌گیری فهرست منابع قرار می‌گیرد. در این بخش شما از هر منبعی که برای مقاله خود استفاده کردید را باید بنویسید. ترتیب نوشتن باید بر اساس حرف الفبای پارسی باشد. یک منبع را به این صورت باید بنویسید.

کتاب‌ها

1- نام خانوادگي نويسنده(كتاب)، كاما، حرف اول نام كوچك نويسنده، دو نقطه، عنوان كتاب، نقطه، شماره جلد، شماره چاپ، نقطه، اسم ناشر، كاما، محل نشر، كاما، شماره صفحات(صص:برای چند صفحه) و (ص: براي يك صفحه)، كاما، سال انتشار، نقطه.

مقالات

1- نام خانوادگي نويسنده (مقاله)،  كاما، حرف اول نام كوچك نويسنده، دو نقطه،  عنوان مقاله(داخل گيومه)، نقطه، نام مجله، دو نقطه، سال مجله، كاما، شماره تسلسل مجله، كاما،شماره صفحه، كاما، سال انتشار، نقطه.

 

نکته

سخنرانی‌ها، ایمیل‌ها، نامه‌ها، خاطرات و مکاتبات شخصی نباید در فهرست منابع درج گردد و فقط در متن به آن‌ها اشاره شود که شامل نام، نوع مکاتبه و تاریخ می‌باشد.

وقتی بدانیم یک مقاله باید چطور و بر چه اساسی نوشته شود، دیگر شروع کردن آن برای شما ترسناک نخواهد بود. با دقت و توجه به آنچه که گفته شد خواهید توانست یک مقاله خوب بنویسید.

برای دریافت مشاوره و آموزش مقاله نویسی می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع: روش مقاله نویسی | اصول و آموزش مقاله نویسی به زبان ساده

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پرهام karduk بازدید : 109 تاريخ : جمعه 13 خرداد 1401 ساعت: 2:52

طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی به منظور تولید عکس برگردان های متنوع که برای گروه های سنی مختلف کاربرد دارد، طراحی و نوشته می شود. امروزه استفاده از عکس برگردان های کاغذی عمومیت بیشتری پیدا کرده است، به طوری که میزان تقاضا برای آن بیشتر شده و علاوه بر تولیدات داخلی، بخش اعظم آن نیز از طریق واردات تامین می گردد. بنابراین فعالیت در این زمینه می تواند کسب و کاری پرسود برای سرمایه گذار و تولید کننده به همراه داشته باشد. در صورتی که علاقه مند به فعالیت در زمینه تولید عكس برگردان كاغذی هستید، به منظور اطلاع از جزئیات این طرح تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

 

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 308 تاريخ : چهارشنبه 11 خرداد 1401 ساعت: 4:14

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تحقیقات بازار یکی از ملزومات شروع کار و بهبود عملکرد سازمان محسوب می‌شود. شرکت‌های بازرگانی می‌دانند بدون در نظر گرفتن پارامترهای اقتصادی نمی‌توانند در عرصه تجارت موفق شده و به جایگاه بالایی برسند. اگر به طور سنتی فعالیت تجاری را رهبری می‌کنید و در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی نمی‌توانید جایگاه بالاتری پیدا کنید، به احتمال زیاد در برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی کلی سازمان نیاز به ایجاد تغییراتی دارید. برای انجام این کار ابتدا باید با استفاده از داده‌‌ها و اطلاعات موجود و استفاده از روش‌های تحلیل مناسب، به راهکاری مناسب دست یافت. در ادامه با انواع تحقیقات بازار و چگونگی دستیابی به آن آشنا خواهید شد.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: تحقیقات بازار | انواع تحقیقات بازار

 

مشاوره کسب کار...
ما را در سایت مشاوره کسب کار دنبال می کنید

برچسب : تحقیقات بازار, نویسنده : پرهام karduk بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 2:15